در ماجراي خط امام برخي به خودباختگي گرفتار شدند
نوشته شده توسط : رز

 

در ماجراي خط امام برخي به خودباختگي گرفتار شدند


فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: در ماجراي خط امام برخي به خودباختگي گرفتار شدند.

غلامحسين غيب‌پرور عصر چهارشنبه در چهارمين همايش طرح ناصرين كه با حضور جمعي از فرماندهان سپاه برگزار شد با اشاره به اجراي موفقيت‌آميز اين طرح اظهار داشت: شناسايي و معرفي الگوهاي شايسته جامعه به نسل جوان امروز از محورهاي موفق اين طرح است.
وي با بيان اينكه دانشجويان خط امام به عنوان انسان‌هاي انقلابي و خداباور بايد از اهداف اصلي اين طرح غافل نشوند گفت: با گذشت زمان نشان داده شده است كه بسياري از الگوها به مرور به خودباختگي كشيده شده‌اند.
غيب‌پرور افزود: در پيروزي شكوهمند انقلاب نيز عده‌اي از چهره‌هاي شاخص پيرو امام نيز دچار خودباختگي و خودشيفتگي شدند به طوري كه اين مسئله در ماجراي خط امام نيز به طور كامل روشن است.
فرمانده سپاه فجر استان فارس در ادامه با اشاره به اثرات تاريخي 13 آبان در دنياي كنوني اضافه كرد: اين روز بزرگ، عزت اسلام و مسلمين است.
وي ادامه داد: روز 13 آبان در زمان خود مانند انقلاب فرهنگي بي‌نظيري در دنياي اسلام درخشيد چرا كه جوانان سرافراز ما در اين روز بزرگ توانستند با نشان دادن فرهنگ و هويت ديني خود تمام تفكرات ليبراليسم را باطل كنند و در مقابل دنياي اين مكتب قاطعانه بايستند.
فرمانده سپاه فجر استان فارس تصريح كرد: تفكر ليبراليسمي در دنياي امروز بر بسياري از كشورهاي اسلامي و در سطوح مديريتي اين كشورها حاكميت يافته است.
وي افزود: در هيچ جاي دنيا نديده‌ايم كه دين و مكتب الهي در لباس حاكميت مديريت را بر عهده گرفته باشد، اما اين مسئله در جمهوري اسلامي همزمان با پيروزي انقلاب تفكري نو را به جهانيان عرضه كرد.
غيب‌پرور با بيان اينكه تفكر ليبراليسم تفكري توخالي و ضد اسلامي است ادامه داد: انقلاب اسلامي ايران به دنيا ثابت كرد كه تفكر اين مكتب تنها موجب فريب ملت‌ها و خودباختگي آنان مي‌شود.
فرمانده سپاه فجر استان فارس در ادامه بر توجه و برنامه‌ريزي‌هاي منسجم در بهتر شناساندن طرح ناصرين به جامعه تأكيد و خاطرنشان كرد: شناخت و آگاهي از شرح‌ حال شهيدان به جوانان جامعه مي‌تواند بي‌نظيرترين الگوي تربيتي و اسلامي براي آنان به شمار رود.

 

 

 

 

 

نبايد براي ساخت فيلم ارزشي، ارزش‌ها را زير سؤال برد

 
تحليل برخي از خانواده‌هاي شهدا از فيلم «دموكراسي تو روز روشن»/1
نبايد براي ساخت فيلم ارزشي، ارزش‌ها را زير سؤال برد

در حالي كه نمي‌توان حقيقت شهادت و عالم برزخ را به تصوير كشيد، فيلم «دموكراسي تو روز روشن» عالي‌ترين وجه ايماني يك ملت مسلمان و معتقد يعني شهادت را به تمسخر مي‌گيرد و سعي مي‌كند تصويري مثل دنيا از آخريت و برزخ به نمايش گذارد.

در پي اكران فيلم «دموكراسي تو روز روشن» ساخته علي عطشاني بخش تحقيقات هيئت خانواده شهدا و ايثارگران به تحليل و نقدي از اين فيلم در حوزه دفاع مقدس پرداخته است.
اين فيلم داستان لحظات آخر زندگي يكي از سرداران جنگ است كه ظاهراً تعلقي به دنيا ندارد و بر اثر انفجار بمب تعبيه شده در زير وسيله نقليه خود به كما مي‌رود و در اثر حادثه از شهادت، عالم برزخ و آخرين امكان وجودي انسان‌ها كه همان مرگ است پرده برداشته است.
اين در حالي است كه نمي‌توان حقيقت شهادت و عالم برزخ را به تصوير كشيد و در آيه 36 سوره اسرا چنين آمده است كه «چيزي را كه بدان علم نداري دنبال مكن، زيرا گوش و چشم و قلب، همه مورد پرسش واقع خواهند شد».
دست‌اندركاران اين فيلم بايد به اين سؤال اساسي پاسخ دهند كه چرا عالي‌ترين وجه ايماني يك ملت مسلمان و معتقد يعني شهادت را اينگونه به تمسخر مي‌گيرند و سعي مي‌كنند تصويري مثل دنيا از آخريت و برزخ به نمايش گذارند؟
هدف نهايي از اين اثر تفسيري است دنيايي از رازهاي متعالي مرگ استفاده از رايانه براي حساب و كتاب آخرت، استفاده از مانيتور براي نمايش اعمال، ذخيره كردن اطلاعات نامه اعمال انسانها روي فلش مموري، استفاده از يك آسمان خراش به عنوان برزخ، به كار بردن ماشين آخرين مدل جهت انتقال ارواح طيبه شهدا، استفاده از گوشي جهت مكالمه ملائكه مرگ و بكار بردن تعابيري مثل بازيافت در جهت به تصوير كشيدن عالم برزخ، اين موارد اگر راززدايي از حقايق معنوي نيست، چه معناي ديگري مي تواند داشته باشد؟
در اين فيلم مسئله شهادت، ترور، شهادت جانبازان بعد از پايان جنگ، رزمندگان، پاسداران سپاه، سياست‌هاي نظام و قوانين حاكم بر اجتماع زير سؤال رفته و كاملاً اين فيلم با نگاهي مغرضانه در ذهن مخاطب شبهه پراكني مي‌كند.
مهمترين پيام فيلم، شبهه پراكني است كارگردان در سراسر فيلم خود بي‌محابا به محاكمه شهدا پرداخته و سعي مي‌كند تا قداست شهيد را در هم شكسته و ادعا كند كه برخلاف تفكر مردم، كشته‌شدگان جنگ تحميلي و عمليات تروريستي (ترور) شهيد نيستند اما از نظر اسلام، هر كس به مقام و درجه شهادت نايل آيد، به يكي از عالي‌ترين درجات و مراتب انساني در سير صعودي خويش نايل مي‌شود.
آيا هدف از توليد و نشان دادن اين فيلم، ترويج فرهنگ ايثار و شهادت به طور واقعي است يا زير سوال بردن ارزشهاي واقعي ملتي شهيد‌پرور؟!!! اما متاسفانه ما نمونه‌هايي از توهين به خانواده شهدا، مفقودين و مخصوصاً جانبازان عزيز را در فيلم شاهد هستيم.

* در فيلم دفاع مقدس، چرا دموكراسي؟ آن هم تو روز روشن


نخستين چيزي كه در جو فيلم سينمايي مخاطب را به خود جلب مي‌كند عنوان فيلم است كه در اول آن نقش مي‌بندد.

حال بينديشيم كه در كشوري كه حكومت بر حول محور دين و ولايت فقيه مي‌گردد چرا بايد ما شاهد دموكراسي آن هم تو روز روشن باشيم؟ آيا مي‌دانيد دموكراسي ضد خدا سالاري است؟
خاستگاه پيدايش دموكراسي به عنوان يك نظام سياسي در غرب به زماني باز مي‌گردد كه ناكارآمدي مسيحيت در پاسخگويي به مشكلات مربوط به جنبه‌هاي حيات بشري پيش آمد؛ از اين رو، دانشمندان، انديشمندان و روشنفكران غربي به اين نتيجه رسيدند تا حوزه كاركرد و حكمراني الهي ـ ديني را به حيات فردي انسان محدود كنند و از دايره و دامنه نفوذ آن در اجتماعي و اداره آن بكاهند. بنابراين دو حوزه ديانت و سياست (اداره اجتماع و نظام سياسي) از هم جدا شد. پس از جدايي اين دو از يكديگر با اين پرسش مواجه شدند حالا كه خدا و كليسا در امور اجتماع نقشي ايفا نمي‌كند حكومت غيرديني را بايد به چه كسي سپرد؟
در پاسخ به اين سؤال به دو نتيجه و راه ‌حل يعني «حكومت دموكراسي» و «حكومت استبدادي» رسيدند. ميان دو شيوه حكومت، حكومت دموكراسي گزينه‌اي بود كه اروپاييان را به خود جلب كرد و حكومت مردم بر مردم بر حكومت استبدادي فردي ترجيج داده شد. بنابراين مردم سالاري يا حكومت مردمي مبتني بر جدايي دين از سياست پديد آمده است و ظاهراً انگيزه انتخاب اين شيوه و روش اداره اجتماع و نظام سياسي اين است كه امكان اجتماع دين و سياست وجود ندارد و در واقع دموكراسي همان معناي ضد خداسالاري را به خود گرفت.

*خط ‌قرمزهاي دموكراسي در قرآن كريم


اسلام به جهت كلي‌نگري توحيدي‌اش هيچ بخشي را از دايره آموزه‌هاي ديني بيرون نمي‌داند و هيچ محدوده خالي را براي حضور بيگانگان و نامحرمان قائل نشده است و در همه زمينه‌ها و جنبه‌هاي فردي و اجتماعي حضور پررنگي دارد.

در آيه 25 سوره حديد مي‌خوانيم «ما پيامبران خود را با دلايل روشن به سوي مردم فرستاديم و همراه آنان كتاب و ميزان فرو فرستاديم تا اينكه مردم عدل و قسط را خود بر پايه آموزه‌ها و دستورهاي فرو فرستاده شده به پا دارند».
اين آيه شريفه اشاره دارد به اينكه خداوند متعال به منظور برقراري عدالت در جامعه انساني، قوانيني وضع كرده و آنها را به وسيله پيامبران به شكل كتاب‌هاي آسماني و قوانين الهي بيان كرده است؛ تا پيامبران به كمك مردم بتوانند در جامعه قيام و عدالت را برپا كنند. پيامبران به مردم مي‌آموزند كه چگونه در راستاي نظام تكاملي هستي و سعادت و خوشبختي خود گام بردارند و چگونه مي‌توانند از ابزارهاي موجود دنيوي براي ساخت دنيايي آباد اقدام كنند. چون يكي از اهداف خلقت و آفرينش انسان آن است كه زمين را آبادان كند و در عمران آن بكوشد. آباداني زمين نيز نيازمند برنامه و سياست‌هاي راهبردي و راهكارهاي زيادي است كه در آيات الهي بيان شده است. آيات ديگري هم از جمله آيات 58 ـ 60 سوره نساء، ناظر به دخالت دين و پيامبران در مسايل حكومتي ـ قضايي و اجرايي است.

*نشان دادن فرشته مرگ در لباس فيلم صهيونيستي ماتريكس


نشان دادن فرشته مرگ در فيلم دموكراسي تو روز روشن در لباس فيلم صهيونيستي ماتريكس كه شبيه لباس كشيش‌هاست.

در روايت در نهي از پوشيدن لباس‌هاي دشمنان و امثال آن داريم كه اميرالمومنين علي عليه‌السلام فرمود در بحار‌الانوار، جلد 78، ص 93 «كسي كه خود را شبيه قومي كند، نزديك است كه از آنان به شمار آيد».
امام صادق عليه‌السلام نيز در علل‌الشرايع ـ ح 348 فرمودند «خداوند به پيامبري از پيامبرانش وحي فرمود به مؤمنان بگو كه لباس دشمنان مرا نپوشيد و طعام دشمنان مرا نخوريد و راههاي دشمنان مرا نپيماييد وگرنه در زمره دشمنان من به شمار خواهيد رفت.

* توهين به شهداي مفقود


در صحنه‌اي كه پدر شهيد عكس شهيد جوادي را نشان مي‌دهد سردار ستوده در ذهن خود مي‌گويد كه اين هم احتمالا از همان ته چادري‌‌هاست يعني ترسيده است و به ته چادر كه امن بوده رفته و در حال حاضر از خجالت و شرمساري نمي‌خواهد جنازه‌اش پيدا شود.


* نشان دادن شهادت مثل خودكشي


در سكانسي (كه از سوي كارگردان، مهمترين سكانس فيلم مطرح مي‌شود) ستوده با گذاشتن تفنگ به سمت خودش كه مثل خودكشي است از فرشته مي‌خواهد تا با شليك گلوله‌اي به جان او پايان دهد كه فرشته امتناع مي‌ورزد.

براي مخاطب سوال ايجاد مي‌شود چرا بدون وقفه، ستوده اين كار را انجام داد؟ آيا اين فيلم، اين پيام را به من مي‌فهماند كه هر رزمنده‌اي در جنگ گمان مي كرد كشته شدن به هر شكل و در هر شرايط، شهادت محسوب محسوب مي‌شد؟ و اين نشان دادن درك ضعيف و فقدان آگاهي سرداران يا رزمندگان از مفهوم واقعي شهيد و شهادت است؟
طبق آيات قرآن كريم خداوند انگيزه جهاد را معرفي كرده است كه تنها مؤمنان هستند كه در راه خدا پيكار مي‌كنند.
در آيه 10ـ 12سوره سوره صف آمده است: اي كساني كه ايمان آورده‌ايد، آيا شما را به تجارتي كه از عذاب دردآور رهاييتان دهد راه بنمايم؟ به خدا و پيامبرش ايمان بياوريد، و در راه خدا با مال و جان خويش جهاد كنيد. و اين براي شما بهتر است، اگر دانا باشيد. گناهان شما را مي‌آمرزد و به بهشت‌هايي كه درونش نهرها جاري است و نيز خانه‌هايي خوش و پاكيزه در بهشت‌هاي جاويد داخل مي‌كند، و اين پيروزي بزرگي است. كارگردان در همان لحظات ابتدايي فيلم با به تصوير در آوردن اين صحنه، توهين‌هاي خود را به رزمندگان و كساني كه در جنگ از جان خود به خاطر حفظ ارزش‌ها گذاشته‌اند، آغاز مي‌كند.


 

 

 

نشست همه فراری ها در مریلند آمریکا

شماري از عناصر ضدانقلاب شامل سلطنت طلبان، برخي وابستگان گروهك بهائيت، سازمان منافقين و اصلاح طلبان فراري در دانشگاه مريلند آمريكا گرد هم آمدند.
به گزارش جهان به نقل از کیهان در اين نشست 3 سه روزه كه جمعه تا يكشنبه گذشته برگزار شد برخي مقام هاي سياسي و اطلاعاتي و از جمله جان ليمبرت- عضو لانه جاسوسي آمريكا و رئيس ميز ايران در وزارت خارجه كه به تازگي از اين سمت كناره گيري كرد- حضور داشتند.
بنابر گزارش ها، وابستگان طيف هاي گوناگون ضدانقلاب در اين نشست كه تحت عنوان فرهنگ آزادي هاي مدني، حقوق بشر و دموكراسي در ايران برگزار شد به هم رسانده بودند از جمله: هاله اسفندياري، مهناز افخمي، مهرانگيز كار، داريوش همايون، ايرج گرگين، پروانه آبراهاميان، علي اكبر موسوي خوئيني، فاطمه حقيقت جو، ركسانا صابري، شيرين عبادي، احمد كريمي حكاك، كريم لاهيجي، سراج ميردامادي، علي ميرسپاسي، منصور فرهنگ، جهانشاه جاويد، سهراب رزاقي، آرش نراقي، اميد معماريان، مهرداد مشايخي و...
كريم لاهيجي وكيل مدافع گروهك تروريستي منافقين در يكي از نشست هاي همايش مذكور، مذهب را دگم معرفي كرد و گفت: ذات مذهب با دموكراسي مغايرت دارد و اگر قرار باشد مذهب با دموكراسي تطبيق داده شود چيزي از آن نمي ماند.
وي ضمن اشاره به انتخاب خاتمي در سال 76 و تشكيل مجلس ششم گفت براي اولين بار در پاريس موسوي خوئيني را ديدم و به او گفته بودم مجلس ششم براي موفق شدن به عنوان پيش شرط نبايد يك آخوند (كروبي) را رئيس مجلس كند. مجلس ششم در عمل به موسسه اي به نام كميسيون اصل نود كه جايگزين دادگستري شده بود تبديل شد و اين خود تحول بزرگي بود.
آن دوره كار بزرگ موسوي خوئيني بازديد از زندان هاي مخفي جمهوري اسلامي بود(!)
موسوي خوئيني هم در سخنانش گفت اي كاش فقط كروبي بود كه مانع انجام كارها مي شد، در مجلس ششم بسياري از چهره هاي ديگر بودند كه مانعي در راه بسياري از فعاليت هاي مجلس بودند.
به گزارش صداي آمريكا، شيرين عبادي هم در سخنان خود گفت: بايد سياست حكومت را به چالش كشيد. تابوها را بشكنيد، سؤال مطرح كنيد و از جمله اين كه سؤال از نيروگاه بوشهر بپرسيد كه قرار است برق توليد كند. اين نيروگاه زيان آور است. چرا نيروگاه بادي و خورشيدي نه؟

 

 

 

 

 

 

نگهداری زن ایرانی در میان زندانیان ایدزی امریکایی

 شهرزاد میرقلی‌خان شهروند ایرانی که بی گناه از سال 2007 در امریکا زندانی است،اعلام کرده که در زندان امریکا تحت شکنجه قرار گرفته و در رایط سختی نگهداری می شود.

به گزارش جهان خانم میرقلی‌خان در گفت‎و گو با پرس تی وی گفت: دولت امریکا برای انجام کاری مربوط به امور دولتی از من دعوت کرد .. آنان حتی برای من بلیط گرفتند ولی در فرودگاه به من دستبند زدند و زندانی‌ام کردند و به هر شکل ممکن به شکنجه من پرداختند.

میر قلی‌خان که در زمان دستگیری تنها 26 سال داشت، با این‎که مادر دو کودک است، از 3 سال پیش تا کنون در زندان امریکا به سر می‌برد.

امریکا مدعی است که همسر سابق او، محمود سیف، سعی در صادرات عینک‌های دید در شب از اتریش به ایران را داشته است، و این درحالی است که شهرزاد در غیاب او بازداشت و از سوی دادگاه فدرال فلوریدا محکوم به پنج سال زندان شد.

دو دختر شهرزاد میر قلی‌خان پیش از آزادی سارا امیلی شورد که به اتهام ورود غیرقانونی به خاک ایران و جاسوسی در بازداشت بود، با وی در تهران دیدار کرده بودند.


اهم اظهارات وی با پرس تی‌وی را در ادامه بخوانید:

•زندان‌های ایالتی امریکا مثل همه چیز دیگر این کشور به ظاهر و در نگاهی سطحی، خوب به نظر می‌رسد ولی وقتی از درون به آن نگریسته شود، به زباله‌دانی بیش نمی‌ماند.

•زندا‌ن‌های دولتی امریکا و ایران را از دو بعد می‌توان با هم مقایسه کرد. امروز در قرن بیست و یکم کشور تازه تاسیس امریکا، ایران را کشوری جهان سومی می‌داند. با این نگاه کسی انتظار ندارد شرایط و امکانات زندان‌های ایران خوب باشد. دولت ایران هم تاکنون نگفته است که شرایط زندان‌های ما از نظر حقوق بشر بهترین در دنیا است.

•آنان حتی برای انتقال من و هم‌بندانم، از راهرویی زیر زمینی استفاده ‌کردند که روی آفتاب را نبینیم. پس از آن در زمان محاکمه من را به زندان منطقه‌ای منتقل کردند. در مورد زندان فدرال به جرأت می‌گویم که مثل سطل زباله است. در جریان محاکمه به زندان ایالتی منتقل شدم. این زندان هم کثافت محض است. در آن مدت، ماموران زندان با من به طور وحشتناکی بدرفتاری کردند. به خصوص افراد رتبه‌بالا، با درجه سروان، ستوان و همچنین نگهبانان بزرگترین دشمنان من بودند. سپس چند ماه پس از محکوم شدنم، به این‌جا یعنی انستیتوی اصلاحی فدرال در دنبری منتقل شدم. شرایط این‌جا در مقایسه با زندان میامی کمی بهتر است ولی آخر هر روز به سلولم که همان مزبله است، بر‌می‌گردم.

•حالا پس از آزادی سارا شورد و نامه‌‌هایی که به رئیس جمهور ایران نوشته‌ام، متوجه شده‌اند که من ساکت نخواهم ماند و خانواده‌ام در ایران برای حمایت از من اقدام خواهند کرد.

•در سه چهار ماه گذشته نامه‌های زیادی به رئیس جمهور احمدی نژاد نوشته‌ام و ضمن آگاه کردن او درباره شرایطم، خواستار اقدام برای احقاق حقم و حمایت شدم. از ایشان خواسته‌ام در دادگاه‌های بین‌المللی طرح شکایت کنند زیرا در امریکا عدالتی وجود ندارد.

•پس از آزادی سارا شورد، رسانه‌های امریکا و جهان می‌خواهند حقیقت را بگویند ولی دولت این کشور اجازه نمی‌دهد. سانسور دولت امریکا، همه جا را فرا گرفته و آنان برای این کار از عبارت حفظ امنیت ملی سوء استفاده می‌کنند.

پس از بازگشت سارا به امریکا آنان خواستار دسترسی به همه مدارک قانونی و اسناد من شدند و تحقیق درباره پرونده من را آغاز کردند.

•فرزندانم در ایران با سارا دیدار کردند. وی زمانی که به امریکا آمد، نامه‌ای از فرزندانم به همراه آورد که چیزی از آن در جایی منعکس نشد. من هم از محتوای آن چیزی نمی‌دانم و اطلاع ندارم که آیا وی درباره من با رئیس جمهور اوباما صحبت کرده است یا خیر؟

• آنان به همه نامه‌هایم به آقای احمدی‌نژاد دست پیدا کردند. وقتی بعد از شش روز بازگردانده شدم، متوجه شدم که حدسم در این‌باره درست بوده است. با مراجعه به افسر زندان، کاغذها و مدارکم را از وی پس گرفتم. گرفتن مدارک و اسناد قانونی من برخلاف قوانین این کشور است. مطمئن هستم که پس از کپی کردن این کاغذها، به دنبال راهی برای نابود کردن اسناد بودند.

•من شاهدی زنده هستم که درباره این حقایق برای عموم صحبت می‌کنم و آنان می‌خواهند با قطع ارتباطم با دنیای خارج مانع شنیده شدن صدایم در دنیای خارج شوند. آنان این را دوست ندارند و باید مرا از بین ببرند. آنان باید ارتباط من و دنیا را قطع کنند تا هیچ‌کس صدایم را نشنود. آنان به کارهای شیطانی خود ادامه می‌دهند که همچنان ابرقدرت باقی بمانند.

•من در شرایطی به سر می‌برم که نفر بغل دستی‌ام به ایدز مبتلا است. من باید با این افراد غذا بخورم. من در شرایطی زندگی می‌کنم که هر بیماری تصور کنید در آن وجود دارد. من مطمئن هستم شرایط سارا شورد از من بهتر بوده است.

•اول این که سارا قانون ایران را شکسته بود. ولی من خلافی نکرده‌ام. آنان از مرز ایران عبور کرده بودند ولی من به دعوت دولت امریکا برای کار به این کشور آمدم. آنان برای من بلیط فرستادند. آنان از فرودگاه مرا به خاک جهنمی امریکا آوردند. آنان به من دستبند زدند، به زندان انتقال دادند و به هر روش ممکن به‌خصوص از نظر روانی شکنجه کردند. آنان مرا به شدت شکنجه کردند که حاضر شوم برایشان نقش جاسوس را بازی کنم و همسر سابقم را تحویلشان دهم.

•پیام من به امریکا این است. ببخشید شما ابر قدرت جهانید. شما همه جای دنیا جاسوس دارید و به گمان خود بر جهان حکمرانی می‌کنید. حالا همسر سابق مرا می‌خواهید... خوب بروید و او را بگیرید. شما چقدر بیچاره هستید که یک مادر بدون سرپرست 29 ساله را اسیر کرده‌اید که یک مرد ایرانی را به چنگ آورید. شرمتان باد.

اما درباره سارا بگویم. آنان برای تفریح و گشت و گذار رفته بودند. من این‌جا سؤالی از دولت امریکا دارم. اگر قرار بود من در کانادا به گردش بروم و به اشتباه وارد خاک امریکا می‌شدم شما چه اقدامی علیه من می‌کردید؟ چه اتهاماتی به من می‌زدید؟ اولین چیزی که می‌گفتید این بود که من با یک گروه تروریستی در ارتباطم. بعد می‌گفتید جاسوس ایرانم و بعد باقی قصه‌ را می‌ساختید.

•من فقط می‌‌خواهم همه دنیا صرف‌نظر از آن‌چه دولت امریکا می‌گوید، حقیقت را بشنوند و بدانند. من این‌جا در زندان هستم. من با اراده خودم و آگاهی کامل می‌خواهم دنیا حقیقت را درباره امریکا بداند. دیگر به آن‌چه آنان می‌خواهند سرم بیاورند، اهمیت نمی‌دهم. زیرا اگر آب‌های اقیانوس‌های دنیا مرکب شود برای نوشتن آن‌چه این‌‌جا با من کرده‌اند کافی نیست.

• من می‌خواهم حقیقت آشکار شود. می‌خواهم پرس تی‌وی به تماس گرفتن با من ادامه دهد تا همه چیز را به شما بگویم و بگذارم همه سیاستمداران به جریان من بپردازند.من برای سارا شورد پیامی دارم. می‌خواهم بگویم که خانم... بدان که شرایط تو در ایران خیلی بهتر از من بوده است. من در سلولی به اندازه یک قبر زندانی بودم که مجبور بودم شاهد روابط کثیف زندانیان همجنس‌گرا باشم.

• شنبه گذشته آنان ناگهان به سلولم آمدند و پس از زدن دستبند، مرا به واحد اقامتی ویژه (HSU) که محل نگه‌داری زندانیان بسیار خطرناک است منتقل کردند.

• این برنامه از اول کار چنین بوده است. رژیم شیطانی امریکا می‌خواست شوهر سابقم را دستگیر کند به همین علت تصمیم گرفتند من را به این کشور دعوت کنند، به زندان بیندازند و بعد از من جاسوسی بسازند که شوهرش را بر خلاف منافع ایران به امریکا تحویل دهد. ولی آنان به این نتیجه رسیدند که کاری نمی‌توانند از پیش ببرند. میرقلی‌خان: من 19 دسامبر 2007 (28 آذر 1386) در فرودگاه میامی دستگیر و به کمپ زندان فدرال میامی منتقل شدم که مکانی وحشتناک و پر از افراد شرور است. من سه سال را در این زندان گذراندم. کل پرونده دولت امریکا علیه من جعلی و ‌‌ساختگی است. ما در اصل گروگان‌های آنان هستیم. من 18 ماه تا زمان محاکمه‌ام در این مکان و در ساختمانی بودم که هیچ وقت رنگ آفتاب را نمی‌دیدم. امریکایی‌ها زمان انتقال زندانیان به دادگاه، آنان را مانند برده‌ها به زنجیر می‌کشیدند.

 

 

 

ملیکا و ملینا دو قلوی 14 ساله:مادر ما را آزاد کنید
 
ملیکا و ملینا دو قلوی 14 ساله:مادر ما را آزاد کنید

مليكا و ملينا، دختران دوقلوي 14 ساله شهرزاد ميرقلي خان به همراه مادربزرگشان در يك برنامه زنده تلويزيوني در شبكه پرس تيوي حاضر شدند و در اين برنامه درخواست خود را از رئيس جمهور آمريكا مطرح كردند.

دو دختر شهرزاد ميرقلي‌خان، زن ايراني كه در آمريكا زنداني شده است از "باراك اوباما " رئيس جمهور آمريكا خواستند تا بتوانند با مادر خود ملاقات كنند.

مليكا به مجري برنامه گفت: ما در حال حاظر در سني هستيم كه به مادرمان در كنارمان احتياج داريم. ولي مادر ما بي‌گناه در زندان آمريكا است و ما سه سال است كه مادرمان را نديده‌ايم.

آمريكا خلاف تمام قوانين حقوق بشري با اين ادعا كه "محمود سيف " همسر سابق شهرزاد سعي داشته عينك‌هاي ديد در شب را از اتريش به ايران صادر كند، شهرزاد را در غياب او بازداشت و از سوي دادگاه فدرال فلوريدا محكوم به پنج سال زندان كرد. حتي اگر همسر او چنين اقدامي كرده باشد، چرا همسرش بايد مجازات شود. كدام قانون به دولت آمريكا اجازه چنين جنايتي را مي دهد؟1آيا اين است معناي دموكراسي و حقوق بشر در آمريكا؟!

ملينا نيز خطاب به رئيس جمهور آمريكا گفت: ما اين فرصت را مي خواهيم كه با مادرمان ملاقات كنيم. مادر ما بي گناه است و ما مي‌دانيم كه او هيچ كار اشتباهي نكرده است.

مادر شهرزاد ميرقلي خان نيز كه در اين برنامه زنده تلويزيوني حضور داشت در بيان وضعيت دخترش در زندان گفت: او در شرايط بدي در زندان به سر مي‌برد. در غذاي او برخي اوقات سوسك و حشراتي مي اندازند تا او را اذيت كنند. او را تحقير مي كنند. او توسط مقامات زندان تهديد شده در صورت اعتراض، به بخش رواني منتقل مي‌شود. به او در زندان توهين مي‌شود و به او مي‌گويند كه تروريست هستي، تو ايراني هستي، تو احمق هستي.

مادر شهرزاد در ادامه به مجري برنامه پرس تيوي گفت كه زنداني شدن دخترش براي او بسيار سخت است و تا به حال از ناراحتي چند بار دچار سكته قلبي شده است.

دو دختر شهرزاد ميرقلي‌خان پيش از آزادي سارا اميلي شورد كه به اتهام ورود غيرقانوني به خاك ايران و جاسوسي در بازداشت بود، با وي ديدار كرده بودند.

جمهوري اسلامي ايران در تاريخ 23 شهريور، سارا شورد را كه به اتهام ورود غيرقانوني به خاك ايران دستگير شده بود، با قرار وثيقه 500 هزار دلاري آزاد كرد.

سه تبعه آمريكايي با نام‌هاي سارا اميلي شورد 31 ساله، شان مايكل بوئر و جاشوا فليكس فاتال 27 ساله، در مرداد ماه 1388 (ژوئيه 2009) در مناطق كوهستاني استان كردستان، به اتهام ورود غيرقانوني دستگير شدند.
تهران درحالي سارا اميلي شورد را با قرار وثيقه‎اي 500 هزار دلاري آزاد كرد كه دولت آمريكا تاكنون چندين ايراني را دستگير و براي آن‌چه نقض تحريم‌هاي واشنگتن عليه ايران مي‎نامد، زنداني كرده است.

برخلاف رفتار خشن نيروهاي آمريكايي با ايرانيان بازداشت شده در آمريكا، با شهروندان آمريكايي زنداني در ايران با وجود اين واقعيت كه آنان در معرض اتهاماتي بسيار جدي بودند، به خوبي رفتار شده است.
دولت ايران همچنين بر مبناي اصول انساني و مباني اسلامي، با درخواست مادران بازداشت‌شدگان موافقت كرد و به آنان اجازه داد تا با سفر به ايران با فرزندان خود ديدار كنند.





:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : 13 / 8 / 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: